خـاطــرات بانــوی بـــرفی

اصفهان نوشت

یه بار قبل ازدواج رفته بودم خونه ی عمه م که اصفهان هستش بعد چون  بچه نداشت وشوهرش هم فوت شده بود خیلی راحت بودیم
بگم تا اونروز اصلا هیچ شناختی از محیط نداشتم و فکر میکردم مثه شهری هست که داخلش هستیم خواهری گفت بریم بیرون یه دور بزنیم خوب اصفهان کوچه پس کوچه خیلی داره همینطور که میرفتیم یه موتوری که یه مرد مسن بود اومد رد شد و به خواهر گفتم بیا بریم من میترسم همینطور که میرفتیم صدای موتور اومد و یه دفعه چسبید منو گرفت منم هی جیغ و داد میکردم جالبه مغازه های سر کوچه که شاید پنجاه متر فاصله شون بود هیچ اهمیتی ندادن خواهرم منو کشید و فرار کردیم واسه همین دیگه وحشت دارم از کوچه هاشون برم
یکی دیگه اینکه موتورسوارهای اصفهان واقعا زیادن و رو اعصاب
جرات اینکه داخل بعضی مغازه ها خرید بری نداری چون مثه کنه میچسبن بهت
یکی دیگه اینکه خیلی تجملاتی هستن 

اگه مثلا مانتویی بری بد نگاهت میکنن البته الان خیلی خوب شده ولی سنتی ها هنوزم هستن
بدتر از همه تاکسی هایی هستن که هر کدوم یه نرخی بهت میدن و اگه ندونی سو استفاده میکنن که چندین بار این اتفاق افتاد خدا رو شکر دیگه مجبور نشدم با تاکسی برم 
دوستای اصفهانی ناراحت نشن اینا چیزایی که تو رفت وآمدها متوجه شدم خودمم همینجا هستم و بزرگ شدم اما محیطش واسم سنگینه اما مردم خوب و بد رو همه جا دیدم البته اینا مختص اینجا نیست مثلا شیراز آدرس وتاکسی خواستیم چون نمیدونستیم بهمون اشتباه گفتن 
فری جون تو پستایی که میخونم میتونم بگم شما ساده هستین و سرحال و شاد و 
آرزو خیلی خیلی ساده هستش و از شما خوشم میاد 
ولی محیط اصفهان واقعا واسم سنگینه اما هر چی سمت بالا بره عالی میشه ودوست دارم 
تو سفرایی که رفتم عاشق کردستان و سمت تبریز و اون طرفا  شدم و دوس دارم بازم تجربه کنم

+میگن خاک سردی میاره اما اونایی که از امروز تا آخر عمرشون چشم انتظارن چی

خدا صبرشون بده

چه جالب،خیلیا رو دیدم همچین نظری رو اصفهان دارن
مرضیه جونم تو کامنتش نوشته بود برام
من از وقتی میام کرج متوجه شدم که چقدر کرجیا خوب ترن! چقدر شادن،الکی خوش و در حال زندگی میکنن،همه شونم که تیپاشون خیلی به روزه و براشون عادیه
کلا کرج رو به مراتب بیشتر از اصفهان دوس دارم
لطف داری به من عزیزم
آره میدونی بیشتر محیطش خشکه چون سنتی بودن ولی هر چی رو به نسل جدید میره دارن بهتر میشن هم از لحاظ ظاهر هم روابط
خوب منم اکثرا با هر شهری برخورد داشتم شاد و سرحال بودن ولی خوب اینجا زیاد نه مثلا ما با فامیل باشیم دور هم خیلی حوش میگذره اما از وقتی مامان بزرگ ها رفتن دور همی ها خیلی کم شده
من نزدیک اصفهانیم ولی ازش راضیم اینجا اکثرا شاد و خوش گذرون هستن
فدات عزیزم
سلام... بنظر من نمیشه این صفاتو به همه نسبت داد همه مثل هم نیستن... تو همه ی استانا همچین رفتارایی هست ... تو تبریز هم آدرس اشتباهی زیاد میدن اصلا معروفه به این که از قصد آدرس اشتباه بدن!! اگه بخوام بنویسم از همه ی شهرا میشه خصلت های بدو شمرد و بخاطر اینه که همه جای ایران از این فرهنگای غلط هست مختص یه شهر نیست!
سلام عزیزم...
من که گفتم خودم داخل شیراز هم چنین برخوردی دیدم و گفتم مختص نیست اما داخل خود اصفهان این اتفاقا واسه من افتاده 
من خودم تو یکی از شهرهای اصفهان هستم و به دنیا اومدم و بزرگ شدم در نتیجه اصفهانی هستم
هر شهری آدم خوب وبد داره
وگفتم که هرچی به سمت بالا میره خیلی بهتره و حتی بگم الان دیگه اون رفتارا خیلی بهتر شده چون جوونا دیگه مثه قبل نیستن
من شهرایی که رفتم در حد گشتن بوده تا حالا با قشر خاصی رفت و آمد نداشتم
در هر صورت امیدوارم ناراحت نشده باشی
تبریزی هاهم آدرس اشتباه میدنا😁
منم یه دوست اصفهانی دارم اینکه اهله تجملاتن وهمه رو با جهیزیه آنچنانی میسنجن رو دوس ندارم.
اما گزهاشون رو خیلی دوست دارم😁
واقعا نمیدونستم پس بعضی شهرها اسمشون سر زبونه😀
منم اصفهانیهای اصیلی که دیدم خیلی تجملاتی بودن
گز بفرستم؟
راستش من يبار براي يكي از دوستان اصفهاني هم كامنت گذاشتم و گفتم با تمام احترامي كه براي اون و خانوادش قائلم و همه اصفهانيا رو جمع نميبندم اما تقريبا همه اونايي رو كه ديدم يه سري ويژگيهايي داشتند كه هيچ جا نديدم.
تو سفر حج هم كه رفتم انقدر تو بازارو رستوران و موقع طواف رفتارهاي نامناسبي داشتند كه اونجا وقتي ميرفتم خريد،‌مثلاً عربه كه كم و بيش فارسي هم ميدونست با لهجه غليظ گفت معلومه اصفهاني نيستي! گفتم چطور؟ گفت از رفتارت معلومه،‌اصفهانيا خوب نيستند!
تو رستوران هتلمون يه جوري با خدمه رستوران برخورد ميكردند كه انگار نوكرشونند، چرا اين مرغ سفته،‌چرا مزه نداره، غذامو عوض كن! درحاليكه اونا همه خادم هستند و با ميل خودشون خواستند اونجا كار كنند
يه بار هم پارسال رفتيم اصفهان و متاسفانه بازم رفتارهاي بد تا بخواي ديدم. تا ميديدند ما غريبين كرايه هاي خيلي بالاتر ميگرفتند و ما بعد پياده شدن ميفهميديم. يا مثلا يه مسيرو الكي دور ميكردند كه كرايه بيشتر بگيرند! يعني كرايه هايي كه ما داديم اونجا تهران كه همه چي گرونتره نداديم. مسئول هتل هم بينهايت بي ادب و پول پرست بود.
از طرفي شنيدم موقع جهيزيه دادن به دختر چقدر شلوغش ميكنند و اهل تجملات و زرق و برقند. يه مقدار هم زياد اهل حرف بردن آوردن و به اصطلاح حرفاي خاله زنكي هستند كه اين رفتار رو من اصلا دوست ندارم،‌خلاصه كه باعث شده اصلا حس خوبي بهشون نداشته باشم،‌درحاليكه وقتي رفتيم يزد همه چيز عالي بود و مردمشون فوق العاده بودند.
يه خواستگار اصفهاني داشتم كه خودش برگشت گفت هرچي درمورد مردم اصفهان بخصوص خسيسي و تجملاتي بودنشون ميگند درسته و من دوست ندارم بعد ازدواج زياد با فاميل خودمون رفت و آمد كنم.
البته همه جا خوب و بد داره اما تقريبا همه اصفهانيهايي كه من ديدم اينطور بودند،‌حالا قطعا استثنا هم زياده مثل يكي از بچه هاي وبلاگي بنام آرزو
اميدوارم اگر اصفهاني هستي نرنجيده باشي عزيزم چون من فقط مشاهداتم رو گفتم،‌هرچند خودت هم انگار دل پري داشتي...
خودم هم از این رفتارها زیاد ازشون دیدم مثلا  ما دو تا فامیل داریم که با لینکه اصفهانی نیستن اما تماما اخلاق و رفتارشون به سمت تجملات و حرفای خاله زنکی کشیده شده همیشه ازت توقعات بیجا دارن
راستش اوایل که ازدواج کرده بودم واسم مهم بود که پشت سر شوهرم حرفی نباشه اما دیدم هر چی رعایت میکنی توقعات میره بالاتر دیگه قیدش رو زدم چون هنوزم حرف هست
مرضیه جان من خودم اصفهان نیستم داخل یکی از شهرهاس نزدیکیم اما چون زیاد اصفهان رفت وآمد نمیکنم همیشه سر خودمم کلاه رفته نمونه ش همین نرخ تاکسی
یا خرید از اونجا
اتفاقا شوهر من یزدی هست و رفتارشون خوبه اما از سمت مادرشوهر جالب نیست
خواهر شوهر خودم چون اصفهان هست بیشتر این اخلاق ها رو پیدا کرده و شدیدا تجملی شده و این خیلی آزار دهنده س
نه عزیزم ناراحت نشدم یادمه از بچگی رفتن به اصفهان واسم سخت بود اما الان با شوهر و ماشین خودمون خیلی راحت تر هستش
 شهری که الان هستیم نه عالیه
آرزو و فری بانو تصور من رو عوض کردن
دوشنبه ۲۵ دی ۹۶ , ۱۴:۳۲ انتخاب هایم مرا به اینجا رساند
من اصفهانی نیستم
ولی تجربه سه سال و نیم مجردی زندگی کردن تو اصفهان رو دارم
دوسال هم که بهش اضافه بشه بعد مستر میشه پنج سال و نیم

خب زندگی کردن تو این شهر بدی ها و خوبی های خاص خودش رو داره
سمت آتشگاه و میرزا طاهر هنوز خیلی سنتی هستن و...
کلا اصفهان این ور آب با اون ور آب خیلی فرق داره

نگو از کوچه پس کوچه ها که دلم خونه
دیروز ی خونه خیلی خوب پیدا کردم ولی ته کوچه!!!
خیلی ناراحت شدم
ولی دیگه اصفهان رو خوب میشناسی  اما من هنوزم نمیدونم
آره اصفهان اونور خیلی خوبه
وای کوچه ها واسه خیلیا آزار دهنده س
خونه ی ته کوچه دلگیره
انشالله یه جای خوب پیدا میکنی
واااای چقد وحشتنااااک اما همه جاییه این قضیه
من تا به حال نرفتم
اما شنیدم ادرس هم اشتباه میدن که کلا گم شی:/اینم اضافه کن به لیست بالا خخخخخخ
وای من داغونم بخاطر سانحه نفت کش
آره همه جا از این مدل آدما هستن اما اون سال تفکراتم نابود شد با اون فرهنگ سنتی فکر نمیکردم این اتفاقا بیفته
وای نگو یه بار خودمون رفتیم آدرس میخواستیم انقد پیچ در پیچ گفتن آخرش برگشتیم ولی الان خیلی بهتر آدرس میدن
آقا بلد نیستی بگو نمیدونم
هیچ اتفاقی تا این حد فکرمو درگیر نکرده بود 😢
دوشنبه ۲۵ دی ۹۶ , ۱۳:۱۶ بانوی تیر ماهی
سلام
واقعا این مدل مزاحمت آزار دهنده اس. اما من تا حالا توی تبریز همچین رفتاری رو به چشمم ندیدم.مگر اینکه خانومه وضع ظاهریش بد باشه و مزاحمش بشن :-/

ایشالا یه روزی بیای تبریز و در خدمتت باشیم عزیزم ^ـ^ من یه بار سال 89 اومدم اصفهان.اون زمان سی و سه پل آب داشت و شدیدن بهمون خوش گذشت ^ـ^

روحشون شاد :-( داره از زمین و آسمون میباره واسمون :-( ببین اونا تو کشتی چی کشیدن :-((
خیلی فکرشو بکن با یه تیپ معمولی و عادی داری میری بعد یه دفعه بچسبن بهت آدم شوکه میشه چیکار کرده
ولی خدا رو شکر الان سطح فرهنگ خیلی بالاتر رفته
فدات عزیزم😍
وای یعنی عاشق باغ ها و سرسبزی های مسیرش شدم خیلی باحال بود
سی وسه پل هم دیگه خاطره شد😟
روحشون شاد ولی خیلی دلگیره فکرشون از سرم نمیره
همه اینا رو قبول دارم ... واقعا همینطوره ...
ولی همه شهرها خوب و بد دارن ... مختص اصفهان نیست ...
لطف داری عزیزم
به خاطر اینکه محیطش خیلی سنتی بوده ولی هر چی میریم جلوتر داره کمتر میشه
واقعا همینطوره خوب و بد همه جا هست 
فدای تو😘😘😘
دوشنبه ۲۵ دی ۹۶ , ۱۱:۰۲ سپیده مامان درسا
واااای چه وحشتناک ، چقدر بدن این آدمهای مزاحم و مسخره ...

الهی همیشه خوب باشی دوست خوبم . بوس .
آره آدم های مزاحم همه جا هستن ولی اونروز واقعا فکر نمیکردم اینطوری باشه
ممنون عزیزم،همینطور شما😘
شهر ما هم به خساست معروفه خخخخخ
ایشالا گیر همشهریای ما نیفتی من خودم بچه روستام ما دهاتیا دست و دلبازیم
مزاحم و آدم خوب و بد همه جا هست حتی تو شهر ما
هی فکر می کنم هی موهای تنم سیخ میشه و گریه می کنم نمی دونم چی بگم خدا
صبرشون بده
جدی میگی !؟
ولی به نظر خوب وبد تو هرشهری هست چون همه اصیل اون شهری نیستن که داخلش هستن
مامانم اینا هم یکی از روستاها هستن ولی واقعا خسیس نیستیم
آره منم بهشون فکر میکنم وگریه میکنم و خصوصا که همشهری هم داخلشون بود
وای من اصفهانو دوست داشتم خیلی
ولی شب عیدی داشتیم میرفتیم بریم شیراز گ رد شدیم از اونجا بابا با یه موتوری تصادف کرد
باورت نمیشه چیزیش نشدا ولی رضایت نداد باباماشینو بیاره بردن پارکینگ
فک کن ایام عید بابا بی ماشین بود.واقعا خیلی بی وجدان بودن وبی انصاف
از اونبه بعد بدم اومده از اصفهان
اتفاقا همین اتفاق واسه پدرشوهرم افتاد خیلی اذیتش کردن 
آدم ویتی یه خاطره بد اونم از شهری که هیچ کس رو نداره پیدا کنه دلسرد میشه
واقعا ،اصفهان اینجوریه ؟من تا به حال نرفتم
ولی همه پجا خوب و بد داره تهران یه جاهایی جرات نداری تنها رد شی یه جاهایی عین بهشته
اری فری و آرزو خیلی ماه ن 😍
اصلا قابل هضم نیست مرگشون 😔
هم خوب داره هم بد اینم همه جا هست اما این اتفاقا واسه من داخل اصفهان افتاده 
هردوشون عالی هستن
خیلی درد داره خیلی گریه کردم
بــَراے ِ ڪـَسـانـے ڪـﮧ از مـَن مُتنـَفـِر انـد وقــتی نــدارَم
زیـرا مـَن گـِرفتـارِ دوســت داشــتـَن ڪسـے هستـَم
ڪـﮧ مـَرا دوســــت دارَد
Designed By Banooye Barfi ...